سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ماسک های روشنایی قسمت دوم

انتخاب ریزبین در فتوشاپ، چیزی است که زیاد به کار عکاسان می آید. اگر پیشتر خواسته باشید، ناحیه ای در عکستان را به چهره دستی برگزیدن یا سلکت کنید و تنظیمات یا تغییراتی را روی آن اعمال نمایید، حتما متوجه سخت بودن این قضیه شده اید – حال اگر این ناحیه تقدیر روشن عکس مثل آسمان باشد که دیگر تکلیف صریح است! ماسک های نور یا Luminosity masks در اینجا به کمک عکاسی می آیند لغایت بتواند یک برگزیدن ریزبین در فتوشاپ اتمام دهد، آن هم بر بنیاد نور و تاریکی، که این ماسک نور را به گرد از بهترین روش های سلکت یا برگزیدن در فتوشاپ تبدیل می کند.

قبل از این که نگاهی به به کارگیری ماسک های روشنایی بیاندازیم، باید ببینیم چطور می توانیم آنها را برپایی کنیم. شما می توانید این کار را به صورت دستی یا با به کارگیری یک پلاگین سایر سپریدن دهید. من به شدت توصیه می کنم که قبل از استفاده از یک پلاگین برای سرعت بخشیدن به روند پیشه خود، یاد بگیرید که چطور آنها را به چهره دستی ایجاد کنید.عکاسی نوزاد 

 

آموزش برگزیدن دقیق در فتوشاپ: چگونه ماسک های Luminosity یا روشنایی را ایجاد کنیم

بیایید یک ماسک «روشنایی ها» بسازیم، که تقدیر های صریح تصویر را گزینش می کند، ولی تُن های وسط (midtones) و تقدیر های تاریک را دست نخورده باقی می گذارد. به یاد داشته باشید که این گسترده ترین ماسک نور است، و شما احتمالا باید آن را تنظیم کنید الی پیکسل های خاص تری را قصد پیمان دهد. (یک وقت سایر در این باره اغلب گفتگو می کنم).سالن تولد کودک

 

با باز کردن یک تصویر در فتوشاپ کار را شروع کرده، و این مراحل را برای برپایی ماسک تعقیب کنید:

 

1 – کلید Ctrl/Cmd را زیر نگه داشته و بر روی تصویر بندانگشتی RGB در سربرگ Channels کلیک کنید. الان باید مورچه های در حال رژه را در اطراف چندین دسته از تصویر خویش ببینید.

 

2 – با کلیک کردن بر روی آیکون Save Selection as channel گزینش خود را ذخیره کنید. انتخاب شما به عنوان یک کانال و با نام Alpha 1 ذخیره می شود.

 

3 – بر روی اسم کانال خود «Alpha 1» دابل کلیک کرده و نام آن را به «Brights 1» تغییر دهید.

 

4 – کلید Ctrl/Cmd را ذیل نگه داشته و کلید D را خفقان دهید تا گزینش شما از حالت گزینش خارج شود.

 

زیاد سخت نیست، نه؟

 

ماسک های نور - انتخاب ریزبین در فتوشاپ

ماسک Brights 1 به این شکل است.

 

خب حالا می خواهیم ماسک «تاریکی ها» را برای انتخاب تُن ها تاریک عکس بسازیم. روند ساخت این ماسک الی بی گمان زیادی مثل «ماسک نور ها» است که بالا تعلیم دادیم، با این تفاوت که باید برگزیدن را برعکس کنیم:

 

1 – کلید Ctrl/Cmd را زیر نگه دارید و بر روی تصویر بندانگشتی RGB در سربرگ Channel کلیک کنید.

 

2 – کلیدهای Ctrl/Cmd و Shift را ذیل نگه دارید، و کلید I را اختناق دهید الی گزینش برعکس شود.

 

3 – انتخاب را اندوخته کنید.

 

4 – بر روی اسم جدید کانال دابل کلیک کرده و آن را به «Darks 1» تغییر دهید.

 

5 – کلید Ctrl/Cmd را ذیل نگه داشته و کلید D را اختناق دهید الی گزینش شما از حالت گزینش بیرون شود.

 

ماسک های نور - برگزیدن دقیق در فتوشاپ

ماسک Darks 1 به این شکل است.

 

در آخر، ماسک «Midtones» را خواهیم ساخت. روند ساخت این احد کمی با دو ماسک اول متفاوت است.

 

1 – کل تصویر را سلکت یا برگزیدن کنید (کلید Ctrl/Cmd را ذیل نگه داشته و کلید A را فشار دهید).

 

2 – Brights 1 را متعلق به ناچیز کنید (کلیدهای Ctrl/Cmd و option/alt را ذیل نگه دارید، و بر روی تصویر بندانگشتی کانال «Brights 1» کلیک کنید).

 

3 – Darks 1 را متعلق به کم کنید (کلیدهای Ctrl/Cmd و option/alt را ذیل نگه دارید، و بر روی تصویر بندانگشتی کانال «Darks 1» کلیک کنید).

 

4 – گزینش را ذخیره کرده و اسم کانال جدید را به «Midtones 1» تغییر دهید.

 

ماسک های روشنایی - گزینش ریزبین در فتوشاپ

ماسک Midtones 1 به این شکل است.

 

اکنون ما سه ماسک روشنایی پایه را برپایی کردیم. این روند شدنی است در نخست گیج کننده به نظر برسد، ولی خیلی زود ساختن ماسک ها برایتان به راحتی شمردن یک، دو، سه خواهد شد.

منبع: