سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 کار شگفت‎انگیزی که می‎توانید با تکنیک پنینگ در عکاسی انجام دهی

معمولا، عکاسی فقط در مورد ثبت تصاویر شارپ، بازدارندگیاز لرزش دوربین، فریز کردن جنبش و ثبت همگی جزئیات است.

گرچه گاهی اوقات، خلاقیت بهایی دارد، یعنی باید از دایرهآرامش خود خارج بیاید و از دوربینتان برای ثبت یادبود ها هنری چندی محو و آبستره یا انتزاعی استفاده کنید.این جاست که تکنیک پنینگ به پیشه میآید یعنی استفاده از حرکت عمدی دوربین برای برپایی تصاویری بی بدیل وشگفتانگیز.سالن تولد کودک 

با آن که اکثر ما میدانیم از پنینگ میتوان برای ثبت حرکت بهره‌گیری کرد، این تکنیک وانگهی برای عکاسی ازاجسام مقاوم یا برپایی تصاویر هنرمندانه و انتزاعی عالی است. آتلیه عکاسی 

اگر به دنبال ایدههای جدیدی برای عکاسی میگردید، پنینگ راهی قطعی برای به جریان انداختن قوه پندار شما است و دراین مطلب هدف داریم 5 تکنیک متفاوت پنینگ را شناسایی کنیم که میتوانید از آن برای ثبت عکس ها هنرمندانهو بی بدیل کاربرد کنید.

1) ثبت حرکت

اغلب اوقات از پنینگ برای عکاسی ورزشی، کودکان در حالتورزش، حیوانات خانگی که تغییر ناپذیر نمیایستند و دوچرخهو خودروهای سریعا در حال تغییر کاربرد میکنند. ولی وانگهی از این تکنیک میتوانید برای عکاسی از فردی در یک چرخ و فلک، روی طاقت یا حتی یک رویپله برقی استفاده کنید.

پنینگ به شما پروانه میدهد موضوع را در فوکوس پیمان دهید، در حالی که در پس گویه خطوط محوی راثبت کنید الی یک گونه حس سرعت به تصویر اضافه شود.

چطور این شغل را سپریدن دهید: برای شروع، باید دوربین خویشرا در حالت عکاسی متوالی قرار دهید که به حالت براکت یا burst نیز شناخته میشود یعنی یک سری تصویر پی به دنبال و با سرعت گرفته میشود.

این گونه عکاسی شکیبیدن ثبت یک تصویر کامل را زیاد میکند. وانگهی از حالت فوکوس دستی بایدبهره‌گیری کنید تا مطمئن شوید فوکوس روی سوژه و نه بعد گویه باقی میماند.

توجه کنید ممکن است بخواهید برای بازدارندگی از لرزش دوربیناز سه پایه کاربرد کنید، سه پایهای که مجهز به یک راز از نوع ballhead است لغایت چرخاندن دوربین سادهتر شود.

سپس دوربین خود را در حالت Shutter priority قرار دهید. سرعت شاتری که باید بهره‌گیری کنید وابستگی به سرعت جنبش جستار خواهد داشت و همچنین این که در چه مسافتی از شما پیمان گفته است.

 

معمولا سرعت شاتر شما بین 1/100 و 4/1 خواهد بود ولی ممکن است بخواهید با  نزدیک  سرعت 60/1 شروع کنید و سپس متعلق به جا قبل بروید.

 

پنینگ را با دنبال کردن موضوع متحرک آغاز کنید، آن‎ را در فوکوس قرار دهید لغایت زمانی که قبل از این که شاتر را خفگی دهید قبل چشمان شما پیمان بگیرد. هرچه سرعت شاتر طولانی‎تر باشد، خطوط محو در پس مقوله طولانی‎تر خواهند بود.