سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور با استفاده از هر دوربینی یک تصویر سراسرنما بگیرید قسمت اول

تصاویر سراسرنما قسمتی از زیباترین تصاویر در دنیای عکاسی می باشند . در ثبت آن‎ها , با تکان دادن افقی یا این که عمودی دوربین یکسری تصویر با نیز مخلوط می‎شوند تا فضای بیشتری از یک صحنه در یک فریم به صورت تصویر آخرین جا گیرد . 
در سود , بخش بیشتری از صحنه ثبت خواهد شد و به بینندگان اذن می‎دهد عرصه دیدی با زاویه گشوده داشته باشند و به صورت واقع‎گرایانه‎تر یک مکان را ببینند . 
صحنه‎های مرسوم برای عکاسی پانوراما ( سراسرنما ) عبارتند از حاشیه دریا , بناهای معماری در محیط گشوده و بسته , نماهای شهری و خط اسمان , قله کوه‎ها و چه بسا سوژه‎های انسانی در دورهمی‎های اجتماعی . آتلیه عکاسی کودک
با دقت به‌این اینکه در هر موبایل هوشمند مدرن قابلیت و امکان عکاسی پانوراما موجود هست , تمامی عملا می‎توانند با هر دوربینی یک عکس سراسرنما بگیرند و این مسئله فرصتی در اختیار اشخاص قرار می‎دهد تا یک تصویر پانورامای خوب بگیرند تا مخاطبان بتوانند از ابتدا تا انتها شاهد یک تصویر باشند , با آن شگفت‎زده شوند و خویش را در آن احساس نمایند . عکاسی بارداری  
روش دریافت کردن یک عکس پانوراما 
به طور تئوری , تصاحب کردن یک عکس پانوراما نسبتا معمولی است . مکان و نمایی خوب را در ذهن دارید و صرفا کاری که بایستی انجام دهید ثبت یک عکس پانورامای خوب از آن است . ولی پیشین از به چنگ آوردن عکس بایستی مطمئن گردید روند پایین را انجام داده‎اید : 
• عکس خویش را ترکیب‎بندی فرمائید . 
• از لنزهای «معمولی» به کار گیری فرمائید . 
• سه شالوده را به طور مرحله شده قرار دهید . 
• مرحله نوردهی دوربین را معین فرمائید . 
• ویرایش‎های واجب را روی عکس انجام دهید . 
• تصاویر خویش را به صورت یک تصویر سراسرنما سرهم‎بندی فرمائید . 
1 ) عکس خویش را ترکیب‎بندی نمایید 
اولی سطح تصمیم‎گیری راجع‌به ظواهر آخرین تصویر سراسرنما است . یعنی می بایست تصمیم بگیرید از چه زاویه‎ و نقطه دیدی می‎خواهید عکس بگیرید . تنها به طور تصادفی یک نمای روءیت کرد را گزینش نکنید ,
نواحی را که می‎خواهید از یک کناره تصویر تا لبه دیگر در بر گرفته شوند را در حیث بگیرید .
همینطور , نقطه‎ای را گزینش نمایید که از آن‎جا بتوانید یک رویت کرد سوای مزاحمت به نواحی مناسب و متبوع خویش داشته باشید .
کماکان می‎توانید از عمده ترفندها و نکات مستمر ترکیب‎بندی به کار گیری نمایید , براین اساس از محک زدن تکنیک‎های خلاقانه‎ای نظیر انباشت ترکیب‎بندی یا این که ساب فریمینگ نترسید .
2 ) از لنزهای «معمولی» به کارگیری نمایید
لنزهای «معمولی» ( نرمال ) نمایی از چیزی که می‎بینید ارائه می‎دهند و اعوجاج اطراف لبه‎های تصویر را که تصویر سراسرنمای شمارا تشکیل می‎دهند به دست کم می‎رسانند . خوبتر است با لنزهای معمولی تصاویر سراسرنما بگیرید , یعنی لنزی گزینش نمائید که ارتفاع کانونی آن در بین یک لنز زاویه گشوده و تله‎فوتو باشد , همان میزان ایده‎آل آن 35 تا 50 میلی‎متر است .
به یاد داشته باشید , حین عکاسی پانوراما یک‌سری تصویر گرفته خواهد شد و با یکدیگر سرهم‎بندی می‎شوند در سود لنز می بایست عرصه دیدی با زاویه مناسب در اختیار شما قرار دهد , خیر این‌که خویش لنز عرصه روءیت کرد خیر داشته باشد .
3 ) سه‎ اساس را سطح نمائید
هنگامی که برای دریافت کردن تصاویر سراسرنما از سه اساس به کارگیری می‎کنید , مطمئن گردید آن را به صحت سطح کرده‎اید تا محور چرخش تماما نسبت به زمین افقی و عمودی باشد . این داستان سبب خواهد شد وقتی که دوربین را با سه اساس جنبش می‎دهید ( پن می‎کنید ) از واقع‎گرایانه‎ترین نما و زاویه یک صحنه را با دستکم اعوجاج ( که می‎تواند در حین سطح سرهم‎بندی منجر پیدایش مشکلاتی شود ) بگیرید .
در صورتی‌که سه شالوده یا این که رمز سه شالوده یک مرحله حبابی داخلی دارا هستند , می‎توانید از آن به کارگیری نمائید زیرا به شما امداد می‎کند تا مطمئن گردید دوربین شما به طور کامل سطح است . در‌صورتی‌که چنین تجهیزاتی را ندارید , می بایست یک مرحله حبابی مستقل بخرید که روی سه شالوده یا این که دوربین‎تان نصب شود .