سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی خلاقانه با موبایل به کمک 7 اپلیکیشن جادویی

وقتی لفظ “عکاسی” به گوشتان می رسد چه تصویری در ذهنتان تداعی می شود ؟ احتمالا اولین تصویر ذهنی شما یک دوربین سطح بالا با یک لنز طول و دراز است که بر گردن همان شخص عکاس سنگینی می کند . شاید تا سال 2000 این ذهنیت کم و بیش مطابق با واقعیت بود اما در این میان تلفن های هوشمند مجهز به دوربین ، قرعه بر هم زدند و پایه گذار مفهوم جدیدی در دنیای عکاسی با نام “عکاسی با موبایل” شدند .عکاسی نوزاد حرفه ای
اگر به توانایی دوربین های موبایل ها در ثبت تصاویر زیبا شک دارید ، بهتر مقاله “آیا عکاسی حرفه ای با موبایل ممکن است” را مطالعه کنید عکاسی بارداری

مِن بعد باید انتظار عکاسی را داشته باشید که این صفت را به واسطه تلفن همراه 200 گرمی از آن خود کرده است نه یک دوربین چند کیلویی با قیمت چند ده میلیونی !

با سرعتی که کمپانی های تولید موبایل در ارتقا و بهبود دوربین گوشی‌های هوشمند پیش گرفته اند ، دوربین این دستگاه های جمع و جور بیش از گذشته مورد عنایت کاربران و مخاطبان قرار گرفته خواهند گرفت . این روند رو به رشد ، تا جایی است که شرکت‌ها تلاش می‌کنند با ارتقاء دوربین‌ دستگاه های خود، کیفیت و کارایی آن‌ها را به طور همزمان در همه محیط‌ها خصوصا محیط های تاریک افزایش دهند و قابلیت هایی را به آن اضافه کنند که مردم نیاز دارند . مرجع خرید بسیاری از خریداران تلفن‌ هوشمند بین قابلیت های گوناگون اسمارت فون های امروزی ، کیفیت دوربین آن است . ممکن است شما موبایل مجهز به قدرتمندترین دوربین را داشته باشید اما محدودیت های اپلیکیشن پیشفرض موبایلتان ، به شما اجازه ندهد آنطور که باید و شاید از دوربینتان کار بکشید . در همین راستا ، اپلیکیشن های زیر به کمک شما خواهند آمد :
اپلیکیشن Google Camera
همانطور که از نام Google Camera مشخص است ،این اپلیکیشن‌ زیر پرچم گوگل برای تصویربرداری فعالیت می کند به طوری که حضور آن را در اکثر موبایل‌های برند گوگل خواهید دید . این اپلیکیشن رایگان است و در عین حال دارای پکیج بی نظیری از امکانات کوچک ولی مفید می باشد که از جمله آنها می توان به لنز بلور، حرکت آهسته (در دستگاه‌های تحت پشتیبانی)، پانوراما، ویدیوی سیاه و سفید و … اشاره کرد  . پشتیبانی از اندروید 7?1?1 و بالاتر و عدم دسترسی ایران و برخی کشور های دیگر به این برنامه ، جزو معایب این اپ می باشد .
اپلیکیشن Camera MX
لقب محبوب ترین و قدیمی ترین اپ دوربین ، متعلق به Camera MX  است که با بروزرسانی منظم توسط توسعه‌دهندگانش نظر های بسیاری را به خود جلب کرده است . این اپلیکیشن امکانات مختلفی برای عکاسی ارائه داده است که منحصر بفردترین آنها ، امکان ساخت تصویر متحرک گیف است . امکانات این اپ ویرایش های مبتدی و نسبتا حرفه ای را در بر میگیرد .
Candy Camera
جدیدترین اپ دوربین ، Candy Camera  است که مخصوص عکاسی سلفی است . امکانات و قابلیت های این اپ به شرح زیر است :

    فیلترهای مختلف
    ابزارهای آرایش
    استیکرها
    حالت کولاژ
    و…

البته باید اعتراف کنیم رابط کاربری اپلیکیشن در نگاه اول کمی پیچیده است اما فقط برای افرادی که با شبکه های اجتماعی کار نمی کنند .
اگر تا حدودی با شبکه اجتماعی سر و کار داشته باشید رابطه خوبی با این اپ برقرار خواهید کرد .خوشبختانه این اپ هم رایگان است .
اپلیکیشن Cymera
Cymera جزو اپلیکیشن‌های دوربین باسابقه و نسبتا محبوب است و قابلیت های منحصربه فردی شامل انواع فیلترها، استیکرهای چهره ، افکت‌های خاص، ویرایشگر مبتدی و لنزهای متفاوت دارد.

یک هوش مصنوعی به نام Beauty Camera هم دارد که با هدف زیبایی بخشی به صورت و بدن فعالیت می کند . دانلود اولیه این اپ رایگان است اما اگر بخواهید از امکانات بیشتری استفاده کنید ، باید دست به دامن پرداخت های درون برنامه ای شوید
اپلیکیشن Retrica
Retrica هم اپلیکیشن دوربین و هم به نوعی شبکه اجتماعی است . به زبان ساده یعنی این‌که جایگزین مناسبی برای اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین موبایلتان محسوب می‌شود و همزمان از قابلیت‌های شبکه های اجتماعی نیز برخوردار است و می‌تواند عکس ها و ویدیوهای ثبت شده توسط شما را  را به اشتراک گذاشته یا بدون دردسر در سایر شبکه‌های اجتماعی آپلود کند . قابلیت های این اپ شامل : استفاده از انواع  فیلترها، استیکرهای چهره ، ساخت فرمت گیف، متن، استامپ‌های خاص و تصاویر کولاژ می باشد . میلیون ها کاربر طرفدار این اپ هستند
اپلیکیشن Camera360
Camera360 با 800 میلیون کاربر ، به‌عنوان یکاپلیکیشن دوربین، ویرایشگر عکس و جامعه‌ی عکاسی وسوسه کننده جای خود را دل مخاطبان سفت و محکم کرده است . امکانات این اپ رایگان و رضایت بخش است .
اپلیکیشن Camera FV-5
Camera FV-5 قابلیت منحصر بفرد این اپ در شبیه سازی قابلیت‌های DSLR های حرفه ای شامل سرعت دستی شاتر، ISO، سنجش میزان نور و روشنایی، فوکوس، تعادل رنگ سفید و … است.
جالب اینجاست که این اپلیکیشن با انواع و اقسام فرمت‌های مختلف از جمله DNG (RAW) ،JPEG و PNG سازگاری دارد و بیش از 30 زبان زنده دنیا را پشتیبانی می‌کند؛ علاوه بر این امکان استفاده از کلیدهای تنظیم صدا به‌عنوان شاتر فراهم است و روی اندروید 4.0 و بالاتر جواب می دهد .

منبع:

عکاسی