سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول

در این آموزش آنچه نیاز دارید در مورد عکاسی کودک و نوزاد بدانید را مطرح کرده است. از تجهیزات عکاسی مورد استفاده و توضیح تک تک آن ها گرفته تا نورپردازی، مبانی و نکات عکاسی و ژست در عکاسی کودک و نوزاد.
عکاسی از کودکان یکی از لذت بخش ترین و پر هیاهوترین انواع عکاسی است. این نوع از عکاسی از این جهت متفاوت و شاید کمی سخت باشد که پر از اتفاقات پیش بینی نشده است. نیاز به مهارت و سرعت عمل دارد و از آن مهمتر نیازمند شناخت عمیقتری از دنیای کودکان است.عکاسی نوزاد در خانه
حال با توجه به این کلیات به نکاتی که ممکن است در عکاسی از کودکان برای شما نیز مفید باشد می پردازیم.
شما برای عکاسی از کودکان به همه یا بخشی از تجهیزات زیر نیاز دارید.   عکاسی نوزاد

تجهیزات مورد استفاده در عکاسی کودک

    دوربین
    نورسنج
    لنز
    رفلکتور
    فلاش
    شکل دهنده های نور
    سه پایه
    اکسسوار تزیینی

عکاسی از کودکان]
دوربین

شما دو نوع انتخاب دارید:

عکاسی با موبایل یا دوربین های خانگی

عکاسی با دوربین های اس ال آر یا پیشرفته تر

در مورد اول تقریبا موضوع مشخص است و عکاسی از کودکان محدود به تنظیماتی است که موبایل یا دوربین شما به شما تحمیل می کند. البته در این موارد شما از اپلیکیشن های مخصوص عکاسی کودک یا امکانات «فان» افزونه های موبایل هم می توانید استفاده کنید. استفاده از تم هایی مثل برف و باران یا انعکاس یا چیز های آماتوری که ممکن است در کار نهایی به ما کمک کند.
در مورد دوم موضوع پیچیده تر است. شما یک دوربین فول فریم یا یک دوربین هاف فریم نیاز دارید که تا نود درصد ساختاری شبیه به هم دارند. شما از بازه ی وسیعی از دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو در اختیار دارید که هر کدام به شما امکان تصمیم گیری دقیق تری را می دهد.
اهمیت دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو در عکاسی کودک: چنانچه می دانیم دیافراگم بر دو موضوع تاثیر می گذارد.
الف: میزان ورودی نور

ب: عمق میدان

اهمیت این بحث در فهم این موضوع نهفته است که اگر قصد دارید با بهره گیری از دیافراگم باز (ضریب اف های کوچک تر) پس زمینه را محو و کم اثر کنید باید از سوژه در حالت ثابت عکاسی کنید. تحرک سوژه ممکن است به خارج شدن او از محدوده فوکوس منجر گردد. (به دلیل عمق میدان کم سوژه از محدوده فوکوس خارج می شود).
 حالا اگر از دیافراگم بسته تر استفاده می کنیم باید بدانیم که سرعت شاتر آهسته تری که برای جبران دیافراگم بسته تر استفاده می کنیم ممکن است باعث محوی (کشیدگی سوژه هنگام حرکت گردد) پس شاید کمی افزایش ایزو بتواند کمکی به انتخاب سرعت شاتر مناسب تر کند. همچنین می توانید از محیط پر نورتر یا نور جبرانی مثل فلاش یا پرژکتور استفاده کنید.
نکته: باید بدانیم که افزایش ایزو باعث ایجاد نویز در تصویر و کاهش شارپنس آن خواهد شد. البته رفتار نویزی دوربین ها نسبت به افزایش ایزو متفاوت است. شناخت مناسبی نسبت به میزان نویز و امکان رفع آن در فتوشاپ یا لایت روم به دست آورید.
نکته: عبارت «گرین» (Grain) یا دانه دانه معادل کلمه ی نویز است.

منبع:

لنزک