سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش عکاسی تار و خلاقانه قسمت دوم

تکنیک عکاسی حرکت عمدی دوربین (ICM) – چطور؟
راه های بسیار زیاد دیگری برای دیدن جهان و ارائه تصاویر با نگاه خلاقانه منحصر به فرد ما وجود دارد. اگر این به معنی مالیدن چیزی مثل وازلین یا روغن بر روی یک فیلتر در جلوی لنز شماست، خب این کار را بکنید عکاسی کودک
[عکاسی خلاقانه با ماتی یا تاری عمدی]
یاد بگیرید تاری را دوست داشته باشید
دست های خود را تا جایی که می توانید به صورت خود نزدیک کنید، به طوری که هنوز هم بتوانید بر روی آن فوکوس کنید. چه اتفاقی برای پس زمینه می افتد؟ اگر به جای آن بر روی پس زمینه فوکوس کنید، دست هایتان تار می شوند.
کوه های دوردست تار هستند، چون ما از لحاظ فیزیکی نمی توانیم بر روی آن فاصله دور به وضوح فوکوس کنیم.
بنابراین طبیعی است که در تصاویر ما تاری وجود داشته باشد. در نتیجه اگر تصمیم بگیریم به طور خلاقانه تری از آن استفاده کنیم تا به تصاویر خود احساس یا حالت متفاوتی ببخشیم، در واقع داریم یک المان طبیعی در دنیای خود را تقویت می کنیم.
نقاشان بسته به تکنیک و سبک خود می توانند یک درخت را به شیوه های مختلف ارائه دهند. ممکن است هر برگ درخت را به زیبایی به عنوان یک المان جداگانه نقاشی کنند. ممکن است درخت آنها خطوط پهنی که نشان دهنده تنه و شاخه های آن است، یا لکه های رنگی در پس زمینه داشته باشد.
عکاسی نیز می تواند سرگرم کننده، خلاقانه، سبک وار و هنری باشد. ما می توانیم به خودمان اجازه دهیم که تاری را دوست داشته باشیم.
حرکت عمدی دوربین برای عکاسی از تنه درختان، صحنه های ساحلی نرم، و مزارع گل، محبوب است. برای تقویت حتی بیشتر آن، برخی از افراد یک فیلم پلاستیکی را در مقابل لنز می کشند. یا دور قسمت جلوی آن را می پوشانند و تنها یک روزنه کوچک باقی می گذارند تا از میان آن عکس بگیرند.
من عکاسان گل/ماکرویی را می شناسم که برای ایجاد یک افکت نرم و همچنین اضافه کردن کمی رنگ، جلوی لنز را با یک پارچه گاز پانسمان (توری) می پوشانند. کشیدن یک جوراب شلواری نازک در جلوی لنز نیز ارزان و موثر است.
آغشتن ژله پترولیوم یا همان وازلین بر روی یک فیلتر متصل به جلوی لنز برای ایجاد یک افکت تاری نرم و موثر نیز بسیار رایج است.
[عکاسی خلاقانه با ماتی یا تاری عمدی]
انتخاب لنز
لنزهایی با f/stop یا ضریب اف 2?8 تا 1?4، عمق میدان بسیار باریکی می دهند، که سوژه را برجسته کرده و پس زمینه را نرم می کند. لنزهای ماکرو برای این افکت عالی هستند.
بسیاری از عکاسان پرتره و مراسم عروسی یک لنز پرتره 85mm با یک f/stop در این محدوده دارند، که اغلب به طور خاص برای تار کردن پس زمینه و ایجاد یک افکت خوب استفاده می شود.

منبع:

لنزک